DOOD is een glossy over de dood.

Katja Schuurman is hoofdredacteur van de glossy die vanaf november in kiosken, boekhandels en supermarkten ligt.

9200000068983508DOOD gaat vooral ook over het leven. Schuurman ging nl. op zoek naar onsterfelijkheid. Ze reisde naar een Italiaans dorp waar extreem veel honderdjarigen wonen. Ze interviewde de Amerikaan Eben Alexand
er die naar eigen zeggen in de hemel is geweest. En ze maakte kennis met een ‘cryonist’, iemand die zich wil laten invriezen om de dood te slim af te zijn.

In de glossy zijn columns van Youp van ’t Hek, Wim Daniëls en Wim Helsen opgenomen. Een persoonlijk verhaal van Ruud de Wild over muziek met een zwart randje.Joris Luyendijk onderzocht hoe het bankwezen geld als water verdient met rampen en oorlogen. Psychiater Dirk De Wachter vindt dat wij Nederlanders de dood veel te veel ontkennen en van het leven ten onrechte één groot feest maken. Marieke Henselmans schrijft over voordelig sterven en dominee van de Zuid-as Ruben van Zwieten pleit ervoor om onze kijk op leven en dood om te draaien.

Nederlandse topkoks vertellen wat zij als laatste maaltijd nog willen eten, voordat zij naar gene zijde vertrekken. Een kunstenares verbeeldt de vijf fasen van rouw met straatvondsten en Johnny de Mol en Thijs Römer vertellen hoe zij nu nog contact hebben met hun overleden geliefden.

Back To Top